نقش دیزل ژنراتورها در صنعت تولید برق

 دیزل ژنراتورها نقش عمده ای در صنعت تولید برق دارند.ما در مقالات قبل در مورد سیستم برق اضطراری صحبت کردیم اکنون در این مقاله میخواهیم چند مورد از شیوه های استفاده دیزل ژنراتور در نیروگاه های برق و شعبه های آن را برای شما بیان کنیم.

ذغال سنگ ، گاز طبیعی ، نفت و تولید هسته ای

دیزل ژنراتورها در اکثر نیروگاههای دارای ذغال سنگ ، گاز و نفت به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند و تقریباً همه نیروگاه های هسته ای در ایالات متحده دارای منبع تغذیه پشتیبان اضطراری برای نیازهای کمکی این ایستگاه هستند.

این کمکی ها شامل پمپ های بحرانی ، فن ها ، واحدهای هیدرولیک ، شارژرهای باتری ، چرخ دنده های چرخشی برای توربین های بخار و موارد دیگر هستند.

در نیروگاههای بزرگ معمولاً حداقل یک مجموعه دیزل ژنراتور اضطراری در واحد وجود دارد. این ژنراتورهای دیزلی با فعال شدن یک رله تحت ولتاژ به طور خودکار شروع می شوند ، معمولاً به دلیل عدم موفقیت سرویس ایستگاه در هنگام قطع واحد تولید آفلاین است .

در نیروگاه های ذغال سنگ این سناریو امری عادی نیست. سیستم های الکتریکی مانند رله برای ترانسفورماتورها و / یا مدار شکن می توانند به دلیل وجود آب ، گرد و غبار ذغال سنگ و بقایای خاکستر که ذاتاً راه را برای تجهیزات پیدا می کنند به زمین بیایند و از بین بروند.

هسته ای معمولی در هنگام قطع برق ، یک باتری پشتیبان از تجهیزات مهم مانند پمپ های خنک کننده راکتور نیرو می گیرد.

سپس دیزل ژنراتورهای پشتیبان از ایستگاه های کمکی و شارژرهای باتری شروع و نیرو می گیرند. از سیستم های پشتیبان بیشتر استفاده می شود ، این شامل پمپ های دیزل قابل حمل برای خنک کننده راکتور است.

تولید نیرو

در تأسیسات Hydro Generation ، استفاده بسیار مهم دیگر از دیزلها قابل ذکر است. آنها نه تنها نیرو پشتیبان برای واحدهای تولید کننده تأمین می کنند ، بلکه در بیشتر موارد نیرو اضطراری را نیز به دروازه ها سرریز می کنند که برای جلوگیری از سرریز شدن سد در هنگام وجود شرایط جاری شدن سیل استفاده می شود و مناطق پرجمعیت از پایین دست این امکانات را تهدید می کند. به دلیل فواصل بین کنترل های سرریز و نیروگاه ، معمولاً دو یا چند دیزل ژنراتور در سایت های سد مدرن وجود دارد.

پست های ایستگاه ها

پست های فرعی و تعویض قطعات شامل قطعات مورد نیاز برای توزیع و انتقال برق با ولتاژ مورد نظر به مشتریان شرکت های برق می باشد. قطع کننده های مدار ، ترانسفورماتورها ، رله محافظ و سیستم های ارتباطی که این دستگاه ها را کنترل می کنند ، همه نیاز به منبع تغذیه پشتیبان در هر زمان از دست رفتن نیرو به ایستگاه دارند.

این قطع برق در بسیاری از مناطق جغرافیایی به طور مکرر اتفاق می افتد و معمولاً در اثر طوفان ، رعد و برق و وزش باد شدید ایجاد می شود که می تواند خطوط برق را کاهش دهد.

از بانک های باتری استفاده می شود تا به طور موقت رله محافظ را تغذیه کنید ، اما فقط برای مدت کوتاهی پشتیبان تهیه خواهید کرد در این مواقع بحرانی ، ژنراتورهای پشتیبان دیزل به صورت خودکار وارد اینترنت می شوند و از شارژرهای باتری استفاده می کنند تا ولتاژ باتری های باتری را از افت خیلی کم در امان بمانند ، از خرابی تجهیزات باتری و ایستگاه جلوگیری می کنند.

Blackstart

طبق قانون فدرال ایالات متحده ، کلیه ارائه دهندگان برق (شرکت های برق) موظف هستند دستورالعمل شرکت برق NERC-North America را برای ترمیم برق در صورت قطع برق به مشتریان خود رعایت کنند. این روش ترمیم برق “Blackstart” نامیده می شود.

اکثریت قریب به اتفاق روش های Blackstart شامل استفاده از مجموعه های دیزل ژنراتور است. از ژنراتورهای هیدرولیک نیز ممکن است استفاده شود زیرا اسب بخار آماده نیست اما از ژنراتورهای دیزلی هیدرولیک نیز برای اجرای کمک های خود در طول Blackstart استفاده می کند.

نیروگاه های دیزل

در بسیاری از نقاط جهان ، از جمله ایالات متحده ، مناطق جغرافیایی وجود دارد که استفاده از ژنراتورهای دیزل تنها گزینه مناسب برای تأمین برق قابل اعتماد به مردم محلی است.

آلاسکا نمونه ای از این روش است که شرکت های برق در آنجا از نیروگاه های تولید دیزل به عنوان مؤلفه اصلی نمونه کارها در تولید برق استفاده می کنند. بسیاری از این سایت ها به شبکه برق وصل نمی شوند و باید فرکانس و ولتاژ خود را کنترل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *