راهنمای رفع عیب دیزل ژنراتور

 

 

اگر موتور دیزل روشن نمی شود یا به سختی روشن میشود ، حتما موارد زیر را بررسی کنید :


در اغلب دیزل ژنراتورها عملکرد روشن و خاموش شدن توسط فرمان مکانیکی یک شیر سوخت انجام می شود قبل از هر کاری باید از عملکرد صحیح شیر سوخت اطمینان حاصل کرد. تمامی دستگاه های دیزلی دارای یک پمپ سوخت اولیه جهت رساندن سوخت از منبع اصلی به پمپ فارسونگا یا کامان ریل هستند. در مرحله اول باید مطمئن شوید که سوخت درون منبع کافی باشد و در مرحله دوم باید تمامی لوله های ارتباطی بین منبع و پمپ چک شود.

هر گونه نشت هوا و پارگی در لوله ها و شلنگ ها میتواند موجب مختل شدن کار پمپ سوخت شود. در صورتی که تمامی لوله ها و شلنگ ها سالم باشد باید چک شود که سوخت به پمپ فرسونگا می رسد. درصورتی که سوخت به پمپ فارسونگا نرسید، پمپ سوخت خراب است. در صورتی که سوخت به ورودی پمپ فارسونگا می رسید باید خروجی پمپ فارسونگا چک شود.

تمامی پمپ های فارسونگا به تعداد سیلندرهای دستگاه خروجی دارند. باید تمام لوله های خروجی از قسمت اتصال به سوزن انژکتور باز شده و پاشش سوخت هنگام استارت رویت شود و در صورت نیاز هواگیری شود. در صورتی که پاشش وجود نداشت یا خیلی ضعیف بود ، ایراد از پمپ فارسونگا می باشد . در موتورهایی که از سیستم کامان ریل و یونیت انژکتور استفاده می کنند باید فشار سوخت روی کامان ریل و پمپ فشارساز قبل از کامان ریل چک شوند. در صورتی که فشار سوخت تا قبل از سوزن ها یا یونیت های انژکتور خوب بود باید سوزن ها باز و تست شوند. لازم به ذکر است در موتورهایی که از سیستم سوخت رسانی برقی استفاده می کنند باید تمامی مراحل عیب یابی توسط دستگاه دیاگنوستیک انجام شود.

چکیده مطالب را در صوت کاربردی زیر دریافت کنید!

 

راهنمای رفع عیب یابی دیزل ژنراتورها

در این گونه موتورها عدم عملکرد هر یونیت انژکتور در تایم خود یا خرابی سنسور دور سنج یا خرابی اکچویتور و گاورنر و یا رسوب گرفتگی سرسوزن ها ممکن است اجازه روشن شدن دستگاه را ندهد.

در صورتی که هیچ گونه ایرادی در مسیر سوخت رسانی مشاهده نشد اشکال دستگاه میتواند به دلایلی از قبیل: پایین بودن ولتاژ باطری و در نتیجه ضعیف بودن قدرت استارت جهت ایجاد احتراق، بی کیفیت بودن سوخت یا وجود آب در سوخت، خرابی رینگ و پیستون و پایین بودن فشار کمپرس، بسته بودن مسیر هوا و یا ایرادات مکانیکی باشد.

 

پاسخ سوالات زیر را هم حتما بررسی نمایید :


الف- آیا لوله های سوخت ، گرفتگی دارد؟ لوله ها را بررسی کرده و در صورت لزوم ان ها را با فشار هوا با سیم نازک پاک کنید.

 ب- آیا سوخت در باک موجود است؟ سوخت باک را بازدید کنید.

 ج- آیا در لوله های فشار ضعیف هوا وجود دارد؟ مدار را هوا گیری کنید

 ه- آیا فیلتر سوخت به درستی بسته شده است؟ در باک را باز کرده عمل سوخت رسانی را امتحان کنید.

و- آیا پمپ اولیه کار می کند؟ ابتدا فیلتر را سرویس کنید. المنت معیوب را تعویض کنید و سوپاپ های پمپ یا فنر آن را کنترل کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *