انباره اگزوزهای سوپرسایلنت :

این نوع منبع اگزوزها معمولاً در برای موتورهائی استفاده می شوند که در محیط های با محدودیت تراز شدت صوت نصب شده است.

منابع تولید صوت در یک موتور دیزل ژنراتور شامل رادیاتور، ادوات متحرک داخل موتور، خطاگزوز، و فن روی ژنراتور می باشد که عمده تولید موج صوت از طرف خط اگزاست می باشد .

به علت نسبت تراکم بالاتر و فشاراحتراق بیشتر این صدا در موتورهای دیزل ژنراتور به مراتب بالاتر از موتورهای گازسوز است.

مولد های گازسوز صدای کمتری نسبت به مولدهای دیزلی تولید می کنند . ولیکن دمای گاز اگزاست در مولدهای گازسوز بالاتر است.برای کاهش تراز شدت صوت ( مفهموم عامه : دسی بل) در قسمت اگزاست ازانباره اگزوز استفاده می شود .

در حالت صنعتی این انباره اگزوز ها معمولا به صورت ونتوری مستقیم طراحی و ساخته می شود ولی در حالت سوپر_سایلنت به صورت چند محفظه ای MULTI CHAMBER.

نرم افزارهای آنالیز صوت

در خصوص نرم افزارهای آنالیز صوت به صورت کلی چند نرم افزار محدود وجود دارد که از قوانین مکانیک محیط پیوسته پیروی می کنند و اساساً پیش بینی دقیق تر از شدت صوت خروجی کار پیچیده ای است .

اما با تلفیق قوانین دینامیک گازها و اندکی تجربه نهایتا انباره اگزوز فوق طراحی و ساخته شد که برای یک موتور گازسوز و دائم کار در حدود 1.4 مگاوات توانستیم به عدد باورنکردنی 68 دسی بل در فاصله 7 متر برسیم .

کاهش تراز شدت صوت مبحث بک پرشر BACK PRESSURE

همچنین متریال و پروسه های ساخت مورد استفاده در انباره اگزاست مولدهای گاز سوز که معمولاً دائم کار می باشند ، می بایست به گونه ای باشد که توان مقاوت در برابر حجم_حرارت و دمای بالای خط اگزوز در فولادها را داشته باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *